ראיונות סיכום העונה

בעקבות ההישג הנהדר של הקבוצה, דיברנו עם כמה מחברי הקבוצה על ההישג, על מה שיהיה ועליכם האוהדים.

אריק שיבק

"הצבנו לעצמנו מטרה בתחילת השנה. הדבר הכי חשוב זה שעמדנו במטרה. מעבר לזה הצבנו מטרות משנה כמו הדרך (לעליה),שיפור התדמית, החזרת האוהדים, החזרת האווירה באוסישקין. מה שקרה בהפועל של השנה זה שציבורית אנחנו נראים יותר טוב, מבחינת פרסום,אמינות,שיווק. כל המטרות המשניות לא היו חשובות ללא ההצלחה של המטרה הראשית אבל, ברגע שהשגנו את המטרה הראשית אני שמח שהצלחנו להשיג את המטרות האחרות. בנינו בסיס מקצועי מקצועי טוב שמאפשר להתקדם איתו האלה. אני חושב שיש לנו בסיס טוב. נכון שצריך לחזק וצריך לעשות את הקבוצה יותר טובה, אבל חלק מהשחקנים ימשיכו איתו בעונה הבאה. עכשיו נשארה סדרת הגמר. מגיעה לנו האליפות אנו מכבדים את החלטת האיגוד על שיטת הפלייאוף ונעשה הכל כדי להיות במקום הראשון. חלק חשוב מההצלחה של הקבוצה הוא הקהל. כל משחק ליגה היו כ900-1000 איש באוסישקין וזה כיף,זה חשוב וזה עוזר לשחקנים. החום ואהבה של האוהדים עוזרים לקבוצה לנצח".

מה יהיה בעונה הבאה?
"אחרי החתימה שלי בהפועל ישבנו ובנינו תוכנית. תוכנית לא לשנה הבאה אלא לטווח ארוך,ככה צריך להבנות מועדון רציני. יש הבדל בין הרגש לבין המציאות. אנחנו יודעים דבר אחד שכל שנה אנחנו צריכים לעלות מדרגה אחת ולא שש חמש מדרגות. המטרה היא לחזור לצמרת הכדורסל הישראלי. כמובן ששנה הבאה אנחנו רוצים להיות בין ה-4 הראשונות. אנחנו רוצים שתהיה פלטפורמה מספיק טובה בעונה הבאה, שתעזור לנו לעשות את הצעד הבא – תואר. אם נמשיך בדרך היסודית אז לפי התוכנית שבנינו לטווח של ה-5 שנים הבאות הפועל ת"א תביא תואר. אני חושב שהבניה היא לא רק כסף. כדי לבנות מערכת בריאה שתביא תואר ולא תתפרק אחריו, צריך לבנות מערכת בריאה מכל הבחינות (כלכלית,שיווקית וכו'), ולכן אני לא מקבל את הטענה שבשביל לקחת תואר צריך רק כסף. כמובן שהכסף הוא משמעותי, אבל צריך לבנות את כל המערכת שלב אחרי שלב בצורה יסודית, כדי שהיא תחזיק זמן רב".

כמה מילים על האוהדים…
"שהפועל ירדה ליגה משהו רע קרה לליגה. חלק מהצבע הלך ובלי הפועל ליגת העל שונה. עכשיו שהפועל עלתה ליגה אני מקווה שהכדורסל יחזור להיות מה שהיה ואתם האוהדים זה הצבע ,הברק… אני אגיד לך משהו כאחד שהוא חדש בהפועל, לדעתי הקהל הזה אפילו השתפר בשנים האחרונות. אין בכלל ספק שהקהל של הפועל הוא עצום ואני רק מקווה שהוא יעלה ויעלה.שום דבר לא שווה לקהל של הפועל ת"א".

ישראל שיינפלד

"זה כיף לא נורמלי. זאת הרגשה נהדרת אחרי שעונה שלמה עבדנו קשה מאוד. זה לא סתם אנחנו עם הפסד 1 בלבד בכל העונה. הראנו שאנחנו יכולים. עשינו את זה. הצלחנו במשימה. ועכשיו שעלינו זאת הרגשה נהדרת".
מה יהיה בעונה הבאה?
"אני מבחינה אישית הולך הקיץ לעבוד קשה. היה לי קשה בליגה הזאת (לא מתרץ). זאת ליגה שהייתה לי חדשה. אני מקווה ששנה הבאה בליגת העל אני אשתלב יותר טוב בקבוצה".
כמה מילים על האוהדים…
"אני הייתי בשנת 95 בהפועל. אני יודע מזה האוהדים של הפועל . אלה האוהדים מספר 1. בכלל לאורך כל העונה הרגשתי את האווירה שאין בשום אולם בארץ. זה עוד 20 נקודות לנו. אומרים שהקהל זה השחקן השישי , באוסישקין זה בהחלט נכון".

גיא גודס

"אני חושב שמבחינתו זאת הייתה עונה ארוכה, שאפשר להגיד שהתחלנו כפיבוריטים ולא ידענו לקראת מה אנחנו הולכים. לשמחתי אני חושב עשינו את זה בגדול עשינו כמעט עונה מושלמת. עכשיו נשארה הסדרה נגד נהריה והיא בעיקר כדי לשמור על הכבוד (מקום 1)".
מה יהיה בעונה הבאה?
"מבחינתי, להגיע לפלייאוף. אני מצפה שהקבוצה תתחזק כלכלית ובעזרת שחקני חיזוק נצליח ללכת בגדול להצליח בליגת העל. כמובן שאני מקווה גם שנצליח להגיע לשלבים הגבוהים בגביע".
מחכה למשחקים נגד מכבי?
"אני לא "מסתכל" על המשחקים האלה… מבחינת הפועל היא עשתה התקדמות . התחלנו לבנות משהו טוב. קבוצה מאוד מאוד בריאה. זה הדבר הכי חשוב. לבסס את ההצלחה".
כמה מילים על האוהדים…
"אני חושב שכל השנה האוהדים ליוו אותנו, אבל המשחק,שהכי הרשים אותי זה היה נגד ירושלים.הייתה אווירה מחשמלת! אפשר להגיד רק מילה טובה על האוהדים. אני מקווה מאוד שהאולם יהיה מלא ושיהיה רק שמחות לאוהדים".

אורי כהן מינץ

"מה שמבחוץ נראה כדבר הכי ברור היה משהו שעבדנו עליו מאוד קשה בסה"כ. ובהחלט התוצאה הסופית מספקת, אחרי עונה מאוד מוצלחת. בעצם זאת ממש ההתחלה של הדרך, מן סוף פרק ראשון של דרך ארוכה. ברור שלהפועל יש שאיפות גדולות לגבי השנה הבאה".
מה יהיה בעונה הבאה?
"אני חושב שלקבוצה יש בסיס טוב ובריא וצריך לחזק את המשבצות החלשות. הבסיס הוא טוב, אבל כמובן שצריך לעשות את החיזוקים לליגת העל. זה ברור שהשאיפה של הפועל היא הצמרת. אני חושב שגם עם הקבוצה של העונה היינו יכולים להגיע לפלייאוף. ושנה הבאה הפלייאוף לא תהיה מילה גסה או חלום רחוק. הפועל תל אביב חזרה לליגת העל, כדי להגיע לצמרת הכדורסל בארץ".
כמה מילים על האוהדים…
"הייתי שמח אם האוהדים היו מעודדים יותר את השחקנים והקבוצה, מאשר להתעסק עם כל מיני דברים אחרים. אני חושב שזה יעזור לנו השחקנים, אבל בסה"כ יש לנו קהל נפלא ואני מקווה שהוא ימשיכו להגיע למשחקים".

אלון שטיין

"קודם כל אני מקווה שהחזרנו את הצבע ללחיים של כל האוהדים של הקבוצה, שתמכו בנו לאורך כל השנה. אני מקווה שהם נהנו במשחקי הקבוצה, כי מעבר למטרה שלנו לעלות ליגה, גם באמת רצינו בכמה שיותר משחקים להראות כדורסל מהנה ומספק. ואני חושב שבחלק גדול מאוד של העונה בהחלט עשינו את זה".
מה יהיה בעונה הבאה?
"אני מאמין שיבנו את הקבוצה בצורה הכי טובה. מה יהיה? נראה קודם כל איך תבנה הקבוצה. נראה מה יהיה ואז יהיו ציפיות. את הבסיס של הישראלים כבר יש ויהיו גם זרים. בלי שאתה יודע מה יהיה בקבוצה בעונה הבאה. ומה יהיה בשאר הקבוצות אז זה מאוד קשה לדעת. אני חושב שהפועל לא חזרה להיות קבוצה שולית בליגה, אלא אחת מהטובות בליגה".
כמה מילים על האוהדים…
"זאת השנה הראשונה שלי בהפועל תל אביב ובאמת היו המון המון משחקים, שכל פעם נדהמתי מחדש. עכשיו אני מבין למה חשוב שהפועל ת"א תהיה בליגה הראשונה. ואין ספק שחלק חשוב מההצלחה הגדולה של הקבוצה היא האוהדים. הקהל תמך בנו בצורה יוצאת מן הכלל".
איך אתם מתכוננים לגמר?
"שקבוצה רוצה להבנות טוב אז אי אפשר להסתפק במקום שני ולהגיד שעשינו את שלנו . כל שחקן רוצה לסיים במקום הראשון. אני חושב שזה יהיה חגיגה לכולם אם הפועל תסיים במקום הראשון. מאוד נשמח אם יבואו ויעודדו אותנו . חשוב מאוד לסיים את העונה הזאת בטעם טוב".