אריק שיבק – ראיון 2

ש: איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון?
ת: "באירופה עשינו עונה טובה מאוד מבחינת תוצאות. בגלל השיטה שאין משחקי בית וחוץ יצא ככה שנגד הקבוצה החזקות שיחקנו בחוץ. ולבסוף יצא שבגלל זה לא עלינו שלב. אין לי ספק שבבית היינו מנצחים את הקבוצות האלה. בסה"כ עשינו עונה מצוינת. ואין לי ספק, שהליגה האירופית עזרה לנו להתחבר. אני אף פעם לא השתמשתי בנושא זה (התחברות) כתירוץ . בהפועל תל אביב של השנה יש 12 שחקנים חדשים,מאמן חדש,שיטה חדשה וצורת משחק שונה ואף פעם לא דיברנו על העניין שאנו זקוקים לזמן. בגלל שזה הפועל תל אביב בכלל לא העלנו להשתמש בזה כתירוץ ועשינו את כל המאמצים להתחבר כמה שיותר מהר ולרוץ קדימה. בקשר לליגה בסה"כ הקבוצה סיימה סיבוב מצויין, שהסתיים בניצחון גדול על לב השרון ואני לא מדבר על התוצאה אלא על צורת המשחק. היה לנו פאנצ'ר אחד נגד נהריה. חלק מהאנשים אומרים, שזה בגלל העייפות מהמשחקים באירופה. אני אומר, שגם אם זה קרה לנו זה טוב שזה קרה בזמן שזה קרה. באותו שבוע של ההפסד היה מאוד לא נעים בקבוצה. ולא מבחינת ההנהלה אלא מבחינת האווירה בקבוצה. באותו יום של המשחק היינו צריכים להיות בחמש בבוקר כבר בשדה תעופה. ותחשוב איזה פרצופים היו לשחקנים בדיוטי פרי לפני הטיסה, אבל אלה דברים שאם אתה עובר אותם אתה מתחזק. יש לנו היום 9-10 שחקנים שיכולים לשחק כל הזמן ואני לא חושש בכלל לשתף אותם. כך למשל את ערן יצחק, יש משחקים שערן משחק 5-6 דקות ולפעמיים הוא בכלל לא משחק ואתמול (במשחק נגד אודסה) הוא פתח בחמישיה".

ש: מיהו לדעתך השחקן הבולט של הסיבוב?
ת: " אני לא מתכוון לתת ציון לשחקן אחד או שניים. אני מרוצה מכולם. לכל אחד יש עליות וירידות. וכל אחד תרם לקבוצה. סוד ההצלחה שלנו חוץ מהיכולת של השחקנים זה שיש לנו חומר אנושי מצוין. וזה משפר את האווירה בקבוצה. אנחנו עובדים קשה ומתקדמים ורק מילים טובות יש לי להגיד על השחקנים".

ש: תוכל להרחיב על עזיבתו של דמיאן בורשטיין?
ת: "למזלו הרע של דמיאן הוא נפצע פציעה ,שהסתבר שהיא פציעה לא קטנה. בזמן שדמיאן התאושש מן הפציעה, הקבוצה התחברה ורצה קדימה והוא נשאר מאחור ולא הצליח להשיג את ה"רכבת". אם הוא לא היה מי שהוא אני לא הייתי משחרר אותו. נוצרה סיטואציה שהשחקנים בתפקידו נמצאים בכושר טוב ולא נמצאו דקות משחק לדחוף אותו. אני בהתחלה לא רציתי לשחרר אותו. ולזכותו של שאול שהוא דיבר איתי על איזה בן אדם הוא דמיאן וחבל להרוס לו את העונה. התחילו לבוא הצעות והחלטנו לשחרר אותו לטובתו".

ש: מהם היתרונות והחסרונות של הקבוצה?
ת: "בחודשיים האחרונים אני חושב ששיפרנו מאוד את משחק ההגנה שלנו. אני מאוד רוצה לראות את משחק ההגנה שלנו ממשיך להשתפר. ההתקפה שלנו היא הטובה בליגה, אבל הייתי מאוד רוצה שנשפר את היעילות בהתקפות המתפרצות. כולם מדברים על הפועל תל אביב כקבוצה שרצה ומענישה מהר. אני מאוד הייתי רוצה לרדת מ-14 איבודי כדור במשחק ל9-10 איבודי כדור וזה יוסיף לנו 8-10 נקודות במשחק".

ש: איך התרשמת מהמועדון עצמו?
ת: "ידעתי שאני בא למועדון גדול והמשמעות היא לחץ וחשיפה גדולה יותר. מצאתי מועדון שביחד כל האנשים שעובדים בו מנסים להחזיר אותו למקומו. אני מדבר על ההיבט הכלכלי,ניהולי,תקשורתי וכו'. מבפנים פגשתי אנשים שמאוד רוצים. יש לנו צוות של אנשים מלמעלה (צבי חפץ) דרך שאול ועד לשחקנים שכל אחד עושה בתחומו את המקסימום ואני מאמין שנגיע למטרה שלנו".

ש: מה התוכניות לעתיד? איך הקבוצה תתקדם ותחזור לצמרת הכדורסל הישראלי?
ת: "הפועל תל אביב צריכה להבנות בצורה הדרגתית ולא לרוץ מהר מדי. אני יכול להגיד, שבעונה הבאה הציפיות הם להגיע לפיינל-פור".

ש: איזה שינויים צפויים בסגל לעונה הבאה?
ת: "על זה עוד מוקדם לדבר".