שיווק ספורט הוא ענף צומח שהתפתח כדי לענות על הצרכים של מותגים. במאמר זה, גיא כספי יסקור את עלייתו של שיווק ספורט ואת ההשפעה שיש לו על מותגים.
שיווק ספורט הוא תהליך של קידום מוצר או שירות באמצעות אירועי חסות, פרסום ויחסי ציבור באירועי ספורט. ככל שהחברה משתנה והספורט מתפתח, כך גם הדרך שבה מותגים משווקים את עצמם לצרכנים.
עסקים עוסקים זה מכבר בשיווק ספורט כספונסרים של אירועי ספורט וקבוצות. עם זאת, בשנים האחרונות התרחבה מעורבותם לכלול יותר מסתם חסות. כעת הם מעורבים באופן פעיל יותר עם ספורטאים בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם ופייסבוק, כמו גם בטוויטר. זה הוביל לעלייתם של "משפיעני מדיה חברתית" שהם ספורטאים עם עוקבים גדולים באינטרנט שיכולים לקדם מוצרים עבור מותגים.
שיווק ספורט במדיה חברתית
תעשיית השיווק תורמת מזה זמן רב להצלחת הספורט המקצועי. אבל ככל שתעשיית השיווק התפתחה בשנים האחרונות, כך גם הדרכים שבו הוא תומך בספורט מקצועי. עם יותר ויותר צרכנים שצופים בספורט בזמנם, משווקים נוקטים כעת בגישה ישירה יותר להתחבר אליהם. גישה חדשה זו הובילה להתמקדות מוגברת בשיווק דיגיטלי ומדיה חברתית, כמו גם מיקוד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים להזדמנויות חסות.
שיווק ספורט הוא תחום חדש יחסית שרק לאחרונה הוכר כדרך ישימה להניב הכנסות לקבוצות ספורט מקצועיות. עם זאת, בשל הגידול בטכנולוגיות הדיגיטליות ובמדיה החברתית, הפך קל מתמיד להתחבר לצרכנים. ניתן להשתמש בחיבור זה על מנת להגדיל הכנסות וליצור קהל מעריצים נאמן יותר.
על פי גיא כספי, תפקידו של המשווק הוא לוודא שהאוהדים האלה מודעים לכל ההיבטים של הקבוצה האהובה עליהם, החל ממה שהם אוכלים במשחקים ועד למה שהם עושים במהלך הפסקות הזמן.